BANT KULLANIM HATALARI ve ÇÖZÜMLERİ

BANT KULLANIM HATALARI
ikayet   Sebep Alınacak Tedbir
Bant Konveyörün belirli bir kısmından bir tarafa kaçmaktadır A Konveyör şasisi eğri monte edilmiştir. İp çekerek kaçıklığı ölçünüz ve şasiyi düzeltiniz.
B Bir veya birkaç makara grubu bant eksenine tam dik konumda değildir. Bantın kaçtığı noktadaki makara grubunu bant haraketi yönünde iler kaydırınız.
C Makaraların çevresine malzeme sarılmaktadır. Makaraların bakımını yapınız ve gerekiyorsa sıyırıcı veya başka temizleyici takınız.
Bantın belirli bir uzunluğu konveyör boyunca bir tarafa kaçmaktadir. A Ek yerleri düzgün değildir Bantı ek yerlerinden keserek düzgün bir şekilde yeniden ek yapınız.
B Bantın Stoklanması anında kötü sarılmış olarak beklemiş olabilir. 1) Bant yeni ise genellikle bir süre sonra düzelir. Aksi halde eğri kısım çıkabilir.
2) Kılavuz makara grupları kullanınız.
Bant konveyörün bir bölgesinde bir tarafa kaçmaktadir. A Bantın yüklemesi kötüdür. Yükleme bölgesinde gerekli tedbirleri alınız.
Bant Tahrik tamburu kenarından kaçmaktadır. A Baş tambur veya hemen gerisindeki makara grupları ayarsızdır. Tambur ve makara gruplarının eksenleri bant eksenine dik konuma getirilir.
Bant Kuyruk tamburu kenarından kaçmaktadır. A Dönüş rulolarına malzeme sarılmaktadır. Makaraları temizleyiniz.
B Dönüş ruloları ayarsızdır. Dönüş ruloları eksenlerini bant eksenine dik konuma getiriniz.
C Bant yüklemesi kötüdür. Yükleme bölgesinde gerekli tedbirleri alınız.
Bantın alt kaplaması çok aşınmaktadır A Bant ve tahrik tamburu arasında kayma vardır. 1) Gergi kuvvetini arttırınız.
2) Tahrik tamburunu lastikle kaplayınız veya aşınmış kaplamayı değiştiriniz.
3) Bant sarım açısını arttırınız.
B Taşıyıcı rulolar sıkışmaktadır. Taşıyıcı ruloları değiştiriniz veya onarınız.
C Tamburla bant arasında malzeme girmektedir. Kuyruk tamburu önüne sıyırıcı koyunuz.
Bantın üst kaplaması çok aşınmaktadır. A Dönüş ruloları sıkışmaktadır. 1) Dönüş rulolarını temizleyiniz.
2) Lastik diskli dönüş rulosu kullanınız.
3) Baş ve kuyruk taraflarına sıyırıcı koyunuz.
B Bantın aşırı sehim yapması nedeniyle malzeme rulolar üzerinden geçerken yer değiştirmektedir. 1) Gergi kuvvetini arttırınız.
2) Taşıyıcı rulo aralığını azaltınız
C Yan koruyucular bantı aşındırmaktadır. Yan koruyucuları yükselterek bezsiz lastik kullanınız. Eski konveyör bantlarını bantlarını bu iş için kullanmayınız.
D Kaplama kalitesi düşüktür. Lastik kalitesi daha iyi veya üst kaplama kalınlığı daha fazla olan bir bant kullanınız.
Üst Kaplama yer yer oyulmuş veya sıyrılmıştır. A Yükleme teknesi silgileri çok sert olup banta sıkı bir şekilde basmaktadır. Yumuşak silgi kullanınız. Eski bantları silgi olarak kullanmayınız.
B Bant ve silgi arasındaki aralık çok fazladır. Silgi aralığını asgari yapınız.
C Yükleme teknesinin kenarları banta çok yakındır. Açıklık sabittir. Bant ve metal arasında en az 25 mm. aralık bırakınız. Bu aralık bant haraketi yönünde artmalıdır. Böylece malzemenin sıkışmasını önleyiniz.
D Bant darbe nedeni ile yükleme bölgesinde esneyerek malzemenin silgi ile bant arasına sıkışmasına neden olur. Darbe ruloları kullanınız.
E Malzeme olukla sıkışmaktadır. Olduğu band haraketi yönünde genişletiniz.
Makaraların birleşim yerlerinde bant ve karkas yırtılmaktadır. A Tambur ile yükleme bölgesi arasındaki mesafe yetersizdir veya bantın geçişi iyi değildir.

1) Ruloları tamburlardan uzaklaştırın.
2) Geçiş ruloları kullanınız.
3) Kuyruk tamburunu ayarlayınız.

B Konveks eğri yarıçapı yetersizdir. 1) Eğri kısımda rulo aralığını azaltınız.
2) Geçiş rulosu kullanınız.
3) Eğrilik yarıçapını arttırınız.
4) Eğri kısımda yüksek makaraları alçaltınız.